Питання
На яку адресу контролюючі органи надсилають фізичним особами податкові повідомлення-рішення про сплату земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності?
На яку адресу контролюючі органи надсилають фізичним особами податкові повідомлення-рішення про сплату земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності?
Обов’язок зі сплати земельного податку у підприємств, установ і організацій, які здійснюють управління багатоквартирними будинками (ОСББ, ЖБК тощо) або яким передано на баланс житлові будинки (права власності на будівлі немає), за земельні ділянки під таким нерухомим майном, виникає з моменту державної реєстрації права на таку земельну ділянку.
Фізична особа – підприємець подає до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю, якщо земельна ділянка використовується для провадження господарської діяльності (магазин, СТО тощо) на підставі права власності на земельну ділянку, права постійного користування та права оренди земельної ділянки, оформлених на фізичну особу – підприємця.
У разі зміни місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, суб’єкт господарювання до закінчення поточного бюджетного року подає звітність та сплачує військовий збір за попереднім місцезнаходженням.
Оскільки сума соціальної допомоги по вагітності та пологах, яку отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, не включається до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, така сума не підлягає оподаткуванню військовим збором.
Отже, фізичні особи – підприємці, крім тих що обрали спрощену систему, за результатами звітного податкового року самостійно розраховують військовий збір в розмірі 1,5 відсотки чистого оподатковуваного доходу, відображають в річній податковій декларації та сплачують в терміни передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період.
Базою оподаткування податком на нерухоме майно для юридичних осіб є загальна площа об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток, що перебувають у власності юридичних осіб.
Податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються фізичним особам за місцем їх реєстрації до 1 липня року, що настає за базовим податковим роком, тобто до 1 липня року поточного року.
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня звітного року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника-починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
Фізичні особи мають право звернутися з письмовою заявою до фіскальних органів за місцем проживання або реєстрації для проведення звірки даних щодо об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміру загальної площі об’єктів нерухомості, права на користування пільгою.
Рішенням Запорізької міської ради від 28 січня 2015 року №5, пільга з податку, що сплачується на території міста Запоріжжя надається на наступні об’єкти нежитлової нерухомості:
Так, такі випадки є.
Пільги з податку на нерухоме майно, що сплачується на території міста Запоріжжя з об’єктів житлової нерухомості не надаються на:
Податок на нерухоме майно належить до місцевих податків, тому пільги з податку встановлюються рішеннями сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування та типів таких об’єктів нерухомості.
Оскільки податок на нерухоме майно належить до місцевих податків, то ставки податку встановлюються рішеннями сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування та типів таких об’єктів нерухомості, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Визначення платників податку на нерухомість у разі перебування об'єктів житлової або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох фізичних осіб здійснюється наступним чином: