Понад 60 запорізьких платників направили до фіскальної служби запити на публічну інформацію
З початку 2016 року 63 громадянина реалізували право на отримання публічної інформації, направивши до органів ГУ ДФС у Запорізькій області відповідні запити.
Більшість із них платники оформили у зручний спосіб та відправили за допомогою електронної пошти, 13 документів фіскальна служба регіону отримала поштою.
Серед запитувачів найбільша кількість – це об'єднання громадян, які направили 29 запитів, 18 надійшло від фізичних осіб, 10 – від представників засобів масової інформації, 4 – від юридичних осіб та ще два подали інші органи виконавчої влади.
Переважно, автори запитів зверталися з метою отримання інформації щодо реєстраційних даних платників податків, діяльності підприємств, відомостей про третіх осіб, а також стосовно стану надходження податків та митних платежів до бюджету України, суми нарахованих податків та іншу податкову та митну інформацію.
За результатами розгляду запитів на 51 надано інформацію, трьом заявникам надано роз'яснення, що інформація, яка запитувалась, належить до категорії інформації з обмеженим доступом, 8 документів надіслано належним розпорядникам інформації, ще один запит знаходиться на виконанні.
Фіскальна служба наголошує: кожен громадянин має право до отримання публічної інформації. Це закріплено Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Територіальні органи ГУ ДФС у Запорізькій області, з метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, забезпечують розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Водночас фахівці ДФС звертають увагу запитувачів, що згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" можна визначити основні аспекти його реалізації.
По-перше, іноді запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи. Дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
По-друге, згідно з частиною другою статті 2 Закону України "Про доступ до публічної інформації" цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України "Про звернення громадян".
По-третє, листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України "Про звернення громадян".
І останнє. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтям 1 та 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Докладно про те, яким чином оформлювати та подавати запит до органів ДФС, можна переглянути за посиланням: http://zp.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dostup-do-publichnoi-info/.
- Жалоба
- 338
- nalogovaya от