Кількість припинених податкових накладних не перевищує 0,4 відсотка

У фіскальній службі регіону за участю керівництва ГУ ДФС у Запорізькій області, членів Громадської ради та представників бізнесу відбувся круглий стіл з питань реєстрації ПДВ-накладних.

Відкриваючи зустріч, заступник начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Антоніна Вагилевич наголосила, що фіскальна служба області застосовує усі можливі ресурси задля того, аби підприємці оперативно отримували відповіді на питання, які у них виникають у зв'язку з блокуванням податкових накладних.
Говорячи про результати аналізу роботи СМКОР останніх двох місяців, вона зазначила, що усього платники ПДВ надали на реєстрацію понад 841 тисячу податкових накладних на суму ПДВ 3,7 мільярда гривень, з яких 487 тисяч документів – від представників середнього бізнесу. За цей час суб'єкти господарювання направили майже 3,6 тисячі повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим накладним, що становить 0,43% на суму ПДВ 92,8 мільйона.
Як свідчать показники за два місяці, спостерігається позитивна динаміка зменшення зупинення податкових накладних. Якщо у липні кількість заблокованих документів складала 0,83% від загальної, то у серпні – 0,65%.
Серед основних причин відмови у реєстрації – ненадання копій документів або таких, що складені з порушенням законодавства чи не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної. Часто суб'єкти підприємництва подають незавірені копії або не надають документів, що підтверджують транспортування, зберігання продукції.
– Про ефективність впровадження електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ свідчать показники не тільки з детінізації податку, а й додаткових надходжень до бюджету. У липні-серпні, у період, коли всі податкові накладні були зареєстровані з урахуванням дії СМКОР, значно зросли суми податку до сплати у порівнянні з аналогічним періодом минулого року – зі 142,5 мільйона у липні минулого року до 182 мільйонів у поточному році та у серпні зі 170 мільйонів до 247 мільйонів відповідно, – наголосила Антоніна Вагилевич.
Вона також підкреслила, що електронне адміністрування ПДВ дозволяє залучати до бюджету належні суми податку та своєчасно його відшкодовувати бізнесу. Сьогодні і сама система, і критерії оцінки ступеня ризику постійно удосконалюються. Цей процес відбувається з урахуванням практичного досвіду, який вже напрацьований різними категоріями платників, вивчаються механізми спрощення процедури та скорочення строків розгляду документів на підтвердження реальності операцій.
Під час заходу були презентовані результати дослідження, проведеного серед платників Запорізької області, крім того, учасники обговорили проблемні аспекти та пропозиції щодо їх вирішення.